19.9.10

Söndagen den 19 september 2010

Idag ringde kl redan 7 o jag är dödens trött men jag har ansvar i dag....vet att när jag var liten så har jag minnen av att en dag om året klädde mor o far sig i finkläder och sen vi barn följa med till skolan som låg tvärs över gatan och där stod det tanter o farbröder med banderoller på som delade ut lappar...mor o far försvann in i skolan o vi ungar var så nyfikna på vad som hände därinne för vi fick ju vara kvar på skolgården o leka...idag är det min tur att vara tanten med lapparna men utan banderoll ...För mig är det en otroligt viktig dag idag. Många säger att man inte ska prata politik men politik handlar faktisktom allt...för hur ska vi annars kunna finnas till? JA många tycker nog det är ett trist inlägg men läs inte då :) I morgon bitti oavsett utgång i valet vet jag att jag kan vakna med gott samvete för jag röstar med hjärtat för sak och inte person. I morgon kan det vara du som blir utförsäkrad eller en nära vän eller släkting till dig...så gör som jag rösta rödgrönt idag eller om du redan har röstat på alliansen genom att förtidsrösta och ångrar dig så är det inte försent att ändra sig idag.






Inga kommentarer: