28.3.10

Helgen

har nu avlöpt och en försvunnen timma vart det i natt…jag är sketatrött som det heter på västgötska…i fredags efter jobbet for vi till goda vänner i Borås..maken hämtade mig på jobbet och i packningen fanns även vågen….Väl framme hos vännerna bjöds det på dricka whisky till Herrarna och vin till oss damer och sen gjordes middagen ala vitlökskyckling i ordning..till det serverades en blandad sallad bestående av just blandad sallad och skivade tomater och klyftpotatis…mer vin dracks ja jag tror det blev 3 glas samt 2 groggar rom o cola ….därefter vart vi inkvarterade i dotterns rum som just denna helg var ledigt.

Klockan 7,30 nästföljande morgon väckte maken mig för det var ju vägdags och jag vill ha några timmar på mig innan jag ställer mig på  12387009831015146071tom_Bathroom_scale_svg_medoch jippie den visade – 0,7….snart kan jag skriva en vikt med början av siffran 8 :)

Lördagsförmiddagen  var relativt lugn och vid 13 tiden for vi således mot Göteborg där loppis/pubkväll skulle vara..Inhandlade en del och blev av med en väska men köpte en annan väska :) Sen blev det mat och dricka ….och ja idag kan jag summera att jag har 13 pp kvar i vb men so what!!!!

Dagen har varit fruktansvärt seg…..och i morgon är det återigen arbetsvecka vilken tack o lov bara innehåller 4 arbetsdagar liksom den nästkommande veckan gör….

Hasta la vista…..

1 kommentar:

Ama de casa sa...

Härligt att du kan unna dig att äta och dricka gott och ändå gå åt rätt håll!
Det där med en försvunnen väska lät inte så kul - men du kanske bara bytte?
Kram
PS: Är det så att du kommenterar hos mig utan din bloggadress? Det skulle vara bra om du lämnar med den så jag vet vem som skrivit :-)