26.12.10

Nu är julen

över för denna gång......och ja den slutade aningen abrubt......men men......nog om det privata.
Nu till en glad överraskning men en sisådär bild.....på min tomte som mamma och pappa köpte till min första jul för 55 år sedan och den har stått under granen alla jular men nu orkade inte mina föräldrar ta upp nån gran så ....nu fick den följa med mig hem........den är helt i tyg med målade blå ögon och stoppad med träull skulle jag tro eller sand kanske. Skägg och luvkanten är av ja kanske kaninskinn...det är otroligt mjukt och gosigt.

Var ute och handlade det nödvändigaste idag och såg en sån snygg klänning på Cubus för endast 99:- mot 199:- i vanliga fall...kan ju vara kul att ha nåt nytt på nyår men kön var lång till kassan och jag hade ingen som helst lust att stå där så jag tror jag går och kollar om den finns kvar i morgon då de öppnar....för med en svart öppen kofta till och ett par svarta stövlar/ stövletter tror jag den blir najs att ha på nyårsafton.

1 kommentar:

Svärmor sa...

Mysig tomte.Jättesnygg klänning,hoppas den fanns kvar.Kram