5.4.10

Annan dag Påsk

Känns som det vore dags gör en påskfärg nu nä påsken lider mot sitt slut....
I morse kom jag på att det var ca 4 veckor sen jag mätte mig och ja det skiljer en del......:)


Idag var vi en sväng till Skara och Julahuset...jag hade sett en hängare där som var lite intressant och som jag ville kika lite närmre på och visa maken den....sen har vi ju klädhuset M i samma hus och där hade jag sett en topp jag tyckte om på håll och som om den fannas i min strl skulle passa min festgarderob alldeles utmärkt...den fanns i large men ja om några veckor kommer den sitta bra :) och maken fann en keps typ gubbmodell men den var ok .....

Sen var det hem igen och så till Maxi för att handla inför veckan och jag är så jäkla sugen på rotmos och fläskkorv....sagt o gjort detta mm inhandlades och nu för första gången på 54,5 år så gör jag rotmos från scratch :)
Med de ingredienser jag har i detta recept så blir det för moset högst 1 pp per portion (beroende på hur många portioner det blir)och då är det potatisen som kostar...för fläskorven blir det 7 pp för100 g och ja en lunch/middag för 8 pp är ju överkomligt i budgeten.....

Kvällen som följer blir tv för hela slanten ....Ha det bäst!!!

Inga kommentarer: