4.4.10

Påskdagen

börjar gå mot sitt slut  och vi har fått mycket gjort...dammat och dammsugit mm......
Jag har oxå gjort vårrullar med vitkål/nötfärsfyllnng....med tanke på vår vikt bakade vi färdigt dom i ugnen istället för att fritera dom.....

Vi har oxå satt ut en av våra laptopar på Blocket och det ringde 3 samtal inom en halvtimma.....en har vart här och tittat på den men hade inte med sig den erfoderliga summan av 1500 kr som vi begär för den......så han fr återkomma om intresset finns att köpa en toppendator för ett bra pris...

Kvällens middag blir som igår + ev att vi smakar på en vårrulle.......

Hursom så försökte vi följa kostprogrammet igår men :) det vart i alla  fall ett försök för propointsen blev övestigna det dagliga nåt hejdlöst :) tur att veckobonusen finns då.
Kom på att jag hade en 1/4 bit kvar av pepparkakscheesecaken jag gjorde till trettondagshelgen....och den var precis lika god nu som då.

Så har vi då avslutat påskdagens middag och den var lika god som gårdagens eftersom det var exakt likadan mat...förutom vårrullarna då :) Jisses att jag var en fena på att rulla kåldolmar vistte jag men att det var lika enkelt att göra vårrullar det vet jag nu :)
Han den där som var och tittade på datorn och som inte hade pengar fullt ut men som skulle hämta o återkomma han kom aldrig tillbaks :) anade nästan att det var så....
Nu ringde det istället en kille som ska köpa den på onsdag .....så då får vi hoppas på det...tog bort annonsen så vi får lite lugn och ro ikväll...
Ska strax fortsätta o se på Alvin och gänget 2......så jag önskar er alla en fortsatt Glad Påsk....


Inga kommentarer: