31.12.11

En snabb årskrönika över 2011

året som gått har inneburit en massa...först ut i början på året då min bror och jag började nysta upp en bedrägerihärva som i början av nästa år kanske får sitt slut...det har/är varit tufft för mor och far men de har de bättre idag utan dessa parasiter. 
Fullt av jobb för mig, både på mitt ordinarie och mitt politiska uppdrag iom att jag sitter i en ny nämnd :-) och det har gett mig ett stort intresse att värna om våra äldsta medborgare. Under våren fick vi en förfrågan om vi ville vara värdpar då våra bästa vänner från Borås skulle gifta sig...det tog inte lång tid innan v tackade ja då vi såg det som ett hedersuppdrag :-)


Veckan före midsommar var det så dags för en ny epok i vårt liv..vi gjorde vår första charterresa tillsammans och då till Mallorca och Puerto de Sóller..en vecka hade vi råd med och den var super...God mat, massa gott att dricka, sol och värme, fína vyer och underbara solnedgångar..en vecka går dock alldeleles för fort :-(










När hösten kom började jag oxå att läsa förskolellyftet vilket innebär att jag var studieledig från mitt jobb på 50 % för att läsa på HLK i 8 veckor..det var kämpigt både ekonomiskt och då jag inte är studievan men precis innan jul kom svaret att jag blivit godkänd :-)))) så nu har jag ytterligare 7,5 hp till mina tidigare 5 :-)
Den 28 oktober var oxå en höjdpunkt i våra liv då yngsta sonen blev pappa till en liten kille som hade 5,5 vecka för bråttom att se världen.
men nu växer han så det knakar och det ska bli ett glatt nöje att få följa hans första år till att börja med...Julen kom och vi var som vanligt hos mor o far tillsammans för första gången som en hel familj....och en lillkille :-))) Året som snart passerat och året som ska till att börja kommer vi att fira in hos den lilla familjen. så ett riktigt gott nytt år önskar jag alla läsare......






Inga kommentarer: